Wednesday, April 14, 2010

SSDT meru selamat disewakan...

Alhamdulillah, itulah yg dpt aku ucapkan bila rumah kami di meru tu dpt disewakan..
mcm2 obstacle sblm rumah ni dpt disewakan...

grill, schedule 2 mgu, jadi 4 minggu... bermacam2 alasan...tapi aku cuba cool..foloow up sampai dia rimas... heheh
kos grill, RM 2200... besi baik punya kot... dia kata la, tapi mmg liat pun...

kos lampu, lebihkurang Rm450-500...
beli kat kedai, semuanya pasang sendiri.. jadi Mcgyver la... tapi baca circuit tu aku faham la sikit2 sambil2 tanya electrical engineer...
semua pasang sendiri, bersenam sakan aku beb...
tapi xdelah susah sgt, cuma boring sbb xde teman..
pasang lampu & kipas sorang2 amik masa 2 hari...
mcamana ek pasang lampu ek, kiri pegang mesin dril, kanan pegang lampu atas syiling, skru nk pegang kat mana? hehehe...

utk iklan, aku gunakan mudah...
1302pm aku iklan,
1900pm dah confirm satu pasangan baru nk kawin menyewa..
rezeki...
lebih kurang dpt 12-15 sms/call tanya pasal rumah ni..
tak sangka, hot jugak kawasan meru ni..
sewa rumah ni rm550...
termasuk potong tumput aku yg buat sendiri...
maintenance aku yg buat + kipas syiling satu bilik lagi..
+ rail langsir tingkap..

Alhamdulillah, rezeki Allah kasi, kalau x sakit lah aku nak bayar Rm1200 sebulan kalau rumah ni xdpt nk sewakan...







7 comments:

pak wan said...

cantik grill dia simpoi...

tak paham la portion sewa 550 loan 1200? ke sy silap baca??

~tuah.rimbun~ said...

installment bank rm1200
income sewa rm550...
kira oklah tu..
sblm ni bayar
rumah sewa seremban rm400
instalment rumah ni rm1200
sewa rumah weekend husband rm200
total payment rm1800...

sekrg dah ada income asstional rm550 rasa lega sikit hehehhe...

grill concept daun... hehehehhe

ANAKIRANA said...

iklan kat mudah mmg cepat..leh close sehari jer.
aritu iklan kul 1 pm gak..mlm dah close
tgk lokasi gak kan hehe

~tuah.rimbun~ said...

kirana: yup!
saya iklan 1 pm
pukul 10 mlm dah kene close
kalau x asyik org call ajerr....

Matjoe said...

@cayalah bro. DIY mmg menjimatkan

~tuah.rimbun~ said...

DIY mmg jimat bro..
kipas syiling kalau mtk org psang rm250 utk 1 point
kalau buat sendiri x sampai 2 jam pun, kos baru Rm130-150 aje..

selain jimat, bersenam lah jugak..
more sweat... hahahha

Anonymous said...

salam.. ade x rumah utk dsewakan lagi?? kalo ade ble x roger saye 0122444636..zul

Related Posts with Thumbnails