Monday, April 19, 2010

Proton Satria Neo S2000 IRC

assalamualaikum semua...

hari ni aku aku nak share cerita pasal bukan kewangan, tapi pasal apa yg berlaku disekeliling aku..

siang tadi ada exhibition kecil untuk team rally Satria Neo S2000.. enm, secara asanya, nilah kali pertama aku tgk depan mata pelumba profesional bawak kete.. mmg menyeramkan tapi best, skillfull. kalau aku tiru gaya dia bawak kete aku, maunya aku dgn kereta masuk spital, haha...

ada jugak aku snap video,tapi xleh upload sbb format berbeza. tapi kalau korang nk tgk mcmana experience depa bawak keretea, masuk kat link paultan di sini...

kalau korang nak tanya kenapa proton pilih depa bawak kereta ni? knp bukan karam jit singh, yg tu aku xleh nk jawab sbb bukan aku yg pilih depa, aku ikan bilis jerr keje kat sni..

apa2 hal layan jerr gambar bawah ni..

spec kete ni, kalau x salah aku

body: satria neo, tapi dah modified
enjin, asal guna renault 1.8 liter (enjin waja 1.8 dulu), tapi dah convert 2.0liter.
xde torbo, enjin n/a
4 wheel drive!
gear box manual, xtrac (kalau x silap)
tork max, 200nm, tapi dia kata secret (yg sebenar tak tau)..
lain2 aku x sure,

kalau korang nak kutuk kete ni, pi tempat lain..
bagi aku neo s2000 ni mmg mantop..

berapa harga sebiji kete?
aku tau, biarlah ko rang tertanya2 hehehhe






3 comments:

Matjoe said...

yg kat bawah tu lg mahal dr kerete neo

~tuah.rimbun~ said...

hahaha, mestilah...

satu ereta neo tu over than 300k regenya...

tunbegia said...

sungguh comel budak kecik,

salamm,

Related Posts with Thumbnails