Saturday, February 7, 2009

Kos Bedah RM25,000 di Hospital Kerajaan

kamu ni ~tuah.rimbun~, tak habis2 nak promote insuran...
hehehe, tak salah kan......

assalamualaikum..
Salam penuh hebat untuk kalian semua...
Semoga di berkati Allah selalu..

Mungkin diantara kita akan berkerut dahi bila saya menyatakan bil hospital kerajaan pun boleh mencecah puluhan ribu ringgit....

Ianya dah pun berlaku pada ibu saya....



Photocopy dari original, bukan auta... (klik pada gambar untuk pembesaran)


Mak saya perlukan pembedahan akibat sakit lutut... Details untuk sakit lutut tu, sila klik di sini....

Sebelum pembedahan, ibu saya telah menanggung sakit ini untuk lebih kurang 3tahun.. Pernah juga pergi melakukan rawatan alternatif (urut & lain2), tetapi ianya tidak berkesan...

Sakit lutut banyak berlaku terhadap Perempuan akibat kehilangan rawan pada sendi otot akibat perubahan hormon. Sebenarnya lelaki pun ada tetapi tak berapa ramai...

Pembedahan pertama (lutut kaki kanan) dilakukan pada Nov 2005, kos rawatan RM8,000. Masa tu saya terpaksa buat ppinjaman bank rakyat dengan abang saya... Dan bayaran bulanan masih saya bayar hingga kehari ini...

Untuk pembedahan ke2, adik beradik yang lain pula take collection... keluarkan kwsp.
buat pinjaman bank dan entah apa lagi yang mereka lakukan.. Misi RM25,000 akhirnya tercapai...

Pembedahan ke2 agak lambat kerana urusan kwsp agak lambat(normal lah tu).. Apabila cek yang tujukan kepada Hosp. Daerah Muar itu dapat, tarikhnya hampir luput (tinggal satu bulan shj), dan jika tak digunakan, wang itu akan lesap (akan masuk ke badan kebajikan yg lain)..

Option masa bertambah memuncak... Tiba2 doktor buat magic sebab tarikh pembedahan yg sepatutnya berlaku selepas tarikh perkahwinan saya dipercepatkan beberapa hari sebelum saya di akad nikahkan..

Ibu saya menjalani pembedahan ~ 25/5/06 (8 jam bedah)
Harijadi saya ~ 26/5/06 (selebrate di mana ek?)
ibu saya masuk ICU ~ 27/5/06 (komplikasi jantung akibat over bius)
Saya di ijab kabul ~ 28/5/06 ........
Mak saya keluar ICU ~ 30/5/06 ...
Keluar hospital.. ~ 3/6/06 (tak berapa ingat pulak)...

So, diharap kawan2 yang tak sempat saya jemput masa majlis perkahwinan saya dulu harap faham yea...

result selepas pembedahan, sakit lutut tu hilang tapi still tak boleh berjalan..
otot area lutut dah tak kuat... expired..
lewat buat pembedahan... sebab apa? fikir2lah sendiri..

kita merancang, tuhan tentukan....



I luv you mom... w/pun menyarung jersi OKU di usia emas, semakin hari semakin sayang...

OKU, masa nak cari parking mmg kene sabar... selalu jer orang dok tenung kita..

Bagaimana dengan kalin semua? ada tak RM25,000 boleh saya pinjam tanpa interest? hehe..

Kalau tak ada, call-lah saya (012-645 8118)... Untuk consultant percuma financial protection anda...

Jgn lupa baca keratan akbar bawah ni...
Perlukan RM30,000 dalam masa seminggu
ataupun kaki terpaksa dipotong...


Bak kata abg kassim
Langit tak selalu cerah...
Bil abg kassim pun pernah mencecah RM240K
betul tak abg kassim??

Selamat malam...

3 comments:

kuizikel said...

klu ada family keje gomen pon takleh dpt diskaun ke bedah kat hosp. kerajaan? aku pon tak sure la part ni..

~tuah.rimbun~ said...

kos tu untuk beli besi shj (RM25k)
beli kat Johnson & johnson Medical div
kos bedah pembedahan dll tu percuma sebab kakak dan abg aku ramai yg keje gomen...
dok kelas 1 lagi tu masa mak aku kat wad...

Anonymous said...

mksudnye kos 25 rbu ni untk besi je kn.. bkn untk kos rawatan n pembedahan.. klau kos rwtn n pembedahan tnpa besi tu murah je kn?

Related Posts with Thumbnails