Monday, February 2, 2009

Denggi & Kerusi roda (OKU)

minggu lepas saya agak sibuk dalam catatan diari yg tak tertulis di mana2 kertas mahupun sesawang internet. Tapi Alhamdulilah rasa bersyukur kerana saya telah lakukan yg terbaik untuk keluarga, kerjaya(as employee) and karier (self employee). ahhhhh....

Jangan main-main...

(sila klik pada tajuk untuk komen pembaca buku ini)...

Dahulunya saya tak berapa gemar dengan buku Dr Tuah sbb tajuknya bukan berkenaan dollar & sen, tapi kadang2 kita mintak dikurniakan rezeki Allah yang melimpah ruah, lebih dari yang cukup. Dan dalam tak disedari rezeki yang datang dari pelbagai bentuk, untuk kali ini dalam bentuk bacaan..

Motivasi adalah inspirasi dalam hidup kita, sebagai insan yang mudah lupa kita perlu memuhasabah diri kita supaya tidak terkeluar dari landasan. Ada pepatah yang mengatakan Melayu mudah lupa(nasib baik saya jawa, huhu) tetapi kata Hang Tuah Melayu Takkan Hilang Di Dunia, mari kita fikir-fikirkan...

Ini adalah buku Ke-2 hasil penulisan Dr Tuah, rasanya saya perlu membaca lagi buku2 yg lain hasil penulisan Dr Tuah, sebab apa ya?

1. Buku yg seronok di baca.
2. Masa untuk motivasi yang fleksible.
3. Buku Dr Tuah yang Murah... (ah, ah)
4. Sbb saya Tuah... tuah.rimbun
Ada rahsia antara Dr Tuah & Tuah.rimbun??? Enmmm biarlah rahsia..

Selingan kempen membaca buku.... Orang yang pernah terlantar sakit berbulan2 selalunya suka baca buku, kalau tak percaya tnyalah Dr Tuah @ Tuah.Rimbun (hehehe)...

Pada minggu lepas, dalam kesuntukan masa bekerja, sempat juga saya bercerita fasal Denggi Sebagai wabak, dan ada seseorang hinggap dan memberikan komen...



Kassim Selamat... memang kamu suka bergurau... Denggi mana boleh lumpuh...

Mulut saya mmg tak ada insuran... tapi jari ini amat bijak untuk hinggap ke sesawang abg kassim..

Seribu kemaafan saya susun jari buat abg kassim, jangkaan saya benar2 silap... serkap jarang saya tidak tepat....

salam hormat dari Abg Kassim


Abg Kassim Cari parkir OKU...

Abg Kassim Seribu Makna..


Abg Kassim, Saya doakan supaya abg kassim Sehat & Sejahtera Selalu..

Tersentuh hati saya bila salah satu petikan dari blog abg kassim

"Aku bercadang untuk menjual rumah yang kudiami sekarang. Nak simpan rumah ni pun tak mampu rasanya. Kira korek sana timbus sini. Seperti tajuk lagu Salleh Yaakub 'Gali Lubang'. Pernah dengar ke lagu tersebut?"...

Nak beli rumah abg kassim? Klik di sini ya...
Rumah Untuk Di Jual Di bandar Rincing Semenyih..
Nampaktak kelibat katil abg kassim di sebalik warna putih tu??

Mungkin sesetengah daripada sahabat semua mendengar (mungkin secara terpaksa, hehe)cerita org jual rumah sbb kos rawatan perubatan... kali ni saya mintak saudara2 semua baca, kalau tak nak saya pun tak marah... Tak kene jual pun kalau bapak marah.. Hehe..

Sekadar mengigatkan, apa2 hal pun keputusan terletak di tangan anda... saya hanya menunjukkan jalan...

Buat abg kassim, suatu hari nanti saya ingin berjumpa dengan abg kassim.. Di harap abg kassim dapat menerimanya..

Selamat Bekerja untuk sahabat2 semua..

2 comments:

Kassim Selamat said...

Salam,

Terima kasih sdr kerana memuatkan tentang sy di blog nini.

Nanti sy emailkan alamat sy ya!

~tuah.rimbun~ said...

terima kasih abg kassim..
enmm, mlm tadi tengok kejap cerita kassim selamat.. teringat abg kassim ni..

Related Posts with Thumbnails