Wednesday, May 6, 2009

Bas Mini Wilayah

agak2 nye bila kali terakhir korang naik bas mini?
kdang2 rasa mcm teringin jugak nak naik, sbb rasa seronok terkenangkan cerita2 lama..
berpusu2.... dan tekan loceng....

Bas mini 222, cerita majalah ujang.... dulu minat sungguh baca majalah tu, ntah sekarang malas pulak nak membelinya...
time has change kot. hahaha!

apa2 hal pun layan jerr gambar bawah ni..
















Bas mini Wilayah (BMW)... ini singkatan yang member aku bagi tau kat aku kenderaan apa yang dia gunakan setiap hari... mula2 aku gelakkan jerr, pastu aku plak malu sendiri...
knp malu? aku malu sbb salah teka....

pas tu dia tanya, kereta impian aku kete apa?
lantas aku menjawab, Myvi kot....
dia tengok semacam kat aku, sbb apa lah ko ni, takkan tak ada "dream" dalam diri ko...
aku sengeh mcm kerang busuk, baru aku perasan, aku tak berapa clear untuk impian diri sebenarnya...

inilah salah satu cabang untuk aku meng'imaginasikan' impian dalam hidup aku...

aku kene ada impian... bukanke hidup ini kita yang tentukan.... aku yang tentukan....
















Mini bukan sebarang mini.... mini mesti ramai yang minat.. termasuk aku.....
















Ada GPRS..















Ada supercharge...... berdesup maunya dia pergi...















kenderaan pelbagai guna kampung ku.... hajat aku untuk memilikinya masih belum kesampaian... Alamak...

hoho, apa yg nak aku sampaikan di sini, hidup kita kene ada impian....
Tak cukup sekadar ada, tapi kene laksanakan...
Bukan harta benda kekayaan sahaja tetapi byk perkara lain yang boleh kita impikan...
sebagai contoh,
1. pembiaya rumah anak2 yatim seumur hidup
2. menunaikan haji/umrah di usia muda
3. meluaskan perniagaan kepelusuk tanah air.
4. Menjadi majikan yang baik.
5. dan sebagainya.... tepuk dada tanya selera...

sebelum tidur, fikir2 apa impian kita... biar besar, biar terlaksana dan menjadi kenangan manis paling berharga dalam hidup kita...

salam sahabat....
~tuah.rimbun~

5 comments:

mahyudin said...

hehe, impian mmg selalunya besar dan yg indah2, tp tak tau la leh tercapai ke tak..

~tuah.rimbun~ said...

kene kerja kuat sikit la tuan din nak capai impian tu...

Mohd. Nazrol Hisham said...

hehehe...impian ko kan ke nk ade seguni duit rm50 kat pogo ke?

kuizikel said...

gprs? biar betul? hehehehehe...

aku pon minat mini tu.. mcm dlm citer italian job

Mohd Yassin Ali said...

sorry, GPS lah. bukan GPRS

Related Posts with Thumbnails